ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

Μαγικές συνταγές και ρεαλιστικές λύσεις

  • Πεμ, 17/11/2011 - 18:10
  • Κατηγορίες:

Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται τι θα μπορούσαν να κάνουν για να βελτιώσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας τους στις μηχανές αναζήτησης και κυρίως στη Google. Διότι τι να την κάνεις την ιστοσελίδα αν δεν έχεις επισκέπτες; Είναι σα να έχεις ανοίξει ένα εμπορικό κατάστημα σε ένα δρόμο που δεν πατάει ψυχή.

Και φυσικά υπάρχουν και κάποιοι που θα σπεύσουν να τους προτείνουν “εγγυημένες λύσεις” που θα οδηγήσουν μια ιστοσελίδα στην “κορυφή”, χωρίς πολύ κόπο και χρόνο, με ένα μικρό σχετικά κόστος. Αρκεί να εμπιστευτεί κανείς τη μαγική συνταγή του SEO κι όλα θα γίνουν από μόνα τους.

Εμείς από την άλλη δεν πιστεύουμε σε μαγικές λύσεις. Χωρίς να υποτιμάμε τη σημασία της βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (κοινώς SEO) ως μέρους μια συνολικής στρατηγικής για το διαδίκτυο, πιστεύουμε πως από μόνη της δεν μπορεί να προσφέρει πολλά. Αντιθέτως, διαπιστώνουμε πως η εμμονή στις πρακτικές και στις επιταγές του SEO μπορεί συχνά να αποπροσανατολίσει από τους πραγματικούς στόχους μια ιστοσελίδας.

Καλό είναι επίσης να έχουμε στο μυαλό μας πως παρά την μεγάλη της ισχύ, η μηχανή αναζήτησης της Google δεν είναι ούτε ο μοναδικός, και πολλές φορές ούτε ο καλύτερος τρόπος να προσελκύσουμε επισκέπτες στις ιστοσελίδες μας. Όταν για παράδειγμα στοχεύεις σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό δεν έχει τόση σημασία ο αριθμός των clicks όσο το ποιος “κλικάρει”.

Για εμάς το καλό περιεχόμενο και ο άριστος σχεδιασμός με βάση αυτό, η δημιουργία μιας κοινότητας συχνών επισκεπτών και η σωστή προβολή στα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιο σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας από τη συχνή χρήση λέξεων-κλειδιών ή το “ψάρεμα” για links από άσχετες πηγές.

Τι θα συμβουλεύαμε λοιπόν όσους θέλουν να βελτιώσουν τη επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους;

1. Σκεφτείτε όπως οι πελάτες σας
Η ικανότητα να αντιλαμβάνεστε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών σας είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Θα πρέπει να μπείτε στη θέση τους και να αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που θα επιθυμούσατε ως πελάτης από μια ιστοσελίδα όπως η δική σας. Τι κείμενα θα θέλατε να διαβάσετε, τι εικόνες θα θέλατε να δείτε, τι πληροφορίες θα θέλατε να βρείτε; Ποιο λόγο θα είχατε να επιστρέψετε ξανά και ξανά σε αυτή τη σελίδα; Γιατί να τη μοιραστείτε με φίλους σας στο facebook; Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα σας δώσουν μια καλή εικόνα για το ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

2. Σχεδιάστε διεξοδικά την εμπειρία χρήσης της ιστοσελίδας
Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας δεν αφορά μόνο το πως αυτή φαίνεται αλλά κυρίως το πως λειτουργεί. Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό της δεν είναι ούτε δεδομένος ούτε ασήμαντος. Αντιθέτως είναι αυτό που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις μέτριες ιστοσελίδες και στις εξαιρετικές.
Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για χρήστη απαιτεί την επιλογή των κατάλληλων συνεργατών, την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών και την συνεχή βελτίωση των παραμέτρων της ιστοσελίδας σας έτσι ώστε να ταιριάζουν με το προφίλ των χρηστών της.

3. Δώστε στην ιστοσελίδα σας την σημασία που της αξίζει
Σήμερα πια, όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως το διαδίκτυο δεν είναι κάτι ξεχωριστό και δευτερεύον ως προς τη δουλειά τους αλλά ένα αναπόσπαστο συστατικό της. Η ιστοσελίδα σας ως βασικό εργαλείο επικοινωνίας της επιχείρησής σας χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση, ανανέωση, βελτίωση και προσαρμογή στις ανάγκες σας, όπως ακριβώς και κάθε άλλος τομέας της δουλειάς σας.

Το μυστικό για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα είναι πως δεν υπάρχει μυστικό. Όπως κάθε τι πραγματικά καλό, χρειάζεται προσωπική αφοσίωση κι επιμονή, επένδυση σε χρόνο, κόπο και κατ’ επέκταση χρήμα. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο ρεαλιστικές και μη ρεαλιστικές λύσεις.


	
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ;
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΩΡΑ!