ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

BLOG

BITS AND BYTES FOR CREATIVE MINDS

Μαγικές συνταγές και ρεαλιστικές λύσεις

  • Πεμ, 17/11/2011 - 18:10
  • Κατηγορίες:

Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται τι θα μπορούσαν να κάνουν για να βελτιώσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας τους στις μηχανές αναζήτησης και κυρίως στη Google. Διότι τι να την κάνεις την ιστοσελίδα αν δεν έχεις επισκέπτες; Είναι σα να έχεις ανοίξει ένα εμπορικό κατάστημα σε ένα δρόμο που δεν πατάει ψυχή.

Και φυσικά υπάρχουν και κάποιοι που θα σπεύσουν να τους προτείνουν “εγγυημένες λύσεις” που θα οδηγήσουν μια ιστοσελίδα στην “κορυφή”, χωρίς πολύ κόπο και χρόνο, με ένα μικρό σχετικά κόστος. Αρκεί να εμπιστευτεί κανείς τη μαγική συνταγή του SEO κι όλα θα γίνουν από μόνα τους.

Εμείς από την άλλη δεν πιστεύουμε σε μαγικές λύσεις. Χωρίς να υποτιμάμε τη σημασία της βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (κοινώς SEO) ως μέρους μια συνολικής στρατηγικής για το διαδίκτυο, πιστεύουμε πως από μόνη της δεν μπορεί να προσφέρει πολλά. Αντιθέτως, διαπιστώνουμε πως η εμμονή στις πρακτικές και στις επιταγές του SEO μπορεί συχνά να αποπροσανατολίσει από τους πραγματικούς στόχους μια ιστοσελίδας.

Καλό είναι επίσης να έχουμε στο μυαλό μας πως παρά την μεγάλη της ισχύ, η μηχανή αναζήτησης της Google δεν είναι ούτε ο μοναδικός, και πολλές φορές ούτε ο καλύτερος τρόπος να προσελκύσουμε επισκέπτες στις ιστοσελίδες μας. Όταν για παράδειγμα στοχεύεις σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό δεν έχει τόση σημασία ο αριθμός των clicks όσο το ποιος “κλικάρει”.

Για εμάς το καλό περιεχόμενο και ο άριστος σχεδιασμός με βάση αυτό, η δημιουργία μιας κοινότητας συχνών επισκεπτών και η σωστή προβολή στα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιο σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας από τη συχνή χρήση λέξεων-κλειδιών ή το “ψάρεμα” για links από άσχετες πηγές.

Τι θα συμβουλεύαμε λοιπόν όσους θέλουν να βελτιώσουν τη επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους;

1. Σκεφτείτε όπως οι πελάτες σας
Η ικανότητα να αντιλαμβάνεστε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών σας είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Θα πρέπει να μπείτε στη θέση τους και να αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που θα επιθυμούσατε ως πελάτης από μια ιστοσελίδα όπως η δική σας. Τι κείμενα θα θέλατε να διαβάσετε, τι εικόνες θα θέλατε να δείτε, τι πληροφορίες θα θέλατε να βρείτε; Ποιο λόγο θα είχατε να επιστρέψετε ξανά και ξανά σε αυτή τη σελίδα; Γιατί να τη μοιραστείτε με φίλους σας στο facebook; Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα σας δώσουν μια καλή εικόνα για το ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

2. Σχεδιάστε διεξοδικά την εμπειρία χρήσης της ιστοσελίδας
Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας δεν αφορά μόνο το πως αυτή φαίνεται αλλά κυρίως το πως λειτουργεί. Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό της δεν είναι ούτε δεδομένος ούτε ασήμαντος. Αντιθέτως είναι αυτό που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις μέτριες ιστοσελίδες και στις εξαιρετικές.
Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για χρήστη απαιτεί την επιλογή των κατάλληλων συνεργατών, την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών και την συνεχή βελτίωση των παραμέτρων της ιστοσελίδας σας έτσι ώστε να ταιριάζουν με το προφίλ των χρηστών της.

3. Δώστε στην ιστοσελίδα σας την σημασία που της αξίζει
Σήμερα πια, όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως το διαδίκτυο δεν είναι κάτι ξεχωριστό και δευτερεύον ως προς τη δουλειά τους αλλά ένα αναπόσπαστο συστατικό της. Η ιστοσελίδα σας ως βασικό εργαλείο επικοινωνίας της επιχείρησής σας χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση, ανανέωση, βελτίωση και προσαρμογή στις ανάγκες σας, όπως ακριβώς και κάθε άλλος τομέας της δουλειάς σας.

Το μυστικό για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα είναι πως δεν υπάρχει μυστικό. Όπως κάθε τι πραγματικά καλό, χρειάζεται προσωπική αφοσίωση κι επιμονή, επένδυση σε χρόνο, κόπο και κατ’ επέκταση χρήμα. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο ρεαλιστικές και μη ρεαλιστικές λύσεις.


	

Βουτάμε στα βαθιά!

  • Παρ, 12/08/2011 - 16:34
  • Κατηγορίες:

Από 16 έως 28 Αυγούστου η ομάδα της mellow βουτάει στα βαθιά!

Επιστρέφουμε στην επιφάνεια τη Δευτέρα 29 Αυγούστου, με περισσότερες δημιουργικές ιδέες!

Καλές διακοπές σε όλους!


	

Γιατί χρειάζεστε μια ιστοσελίδα

  • Παρ, 15/07/2011 - 16:01
  • Κατηγορίες:

why you need a webpage

Μια από τις πρώτες ερωτήσεις που απευθύνουμε σε έναν υποψήφιο πελάτη με τον οποίο συζητάμε το σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι η εξής: “Γιατί τη χρειάζεστε;”. Μπορεί αυτή η ερώτηση αρχικά να ακούγεται παράξενη προερχόμενη από σχεδιαστές ιστοσελίδων, η αλήθεια όμως είναι πως πρόκειται για την πιο κρίσιμη ερώτηση σε ένα τέτοιο project.

Πολλές φορές μιλάμε με επαγγελματίες οι οποίοι είναι ελάχιστα ή και ανακριβώς πληροφορημένοι για το αν και πως μπορεί μια ιστοσελίδα να τους βοηθήσει στη δουλειά τους, με αποτέλεσμα να αισθάνονται υποχρεωμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για κάτι που θεωρούν δευτερεύον επειδή κάποιος τους είπε πως “πρέπει να το αποκτήσουν” ή επειδή έχει κι ο ανταγωνιστής τους.

Η δική μας προσέγγιση ξεκινά πάντα με τους λόγους για τους οποίους ο συγκεκριμένος επαγγελματίας χρειάζεται την ιστοσελίδα, πως μπορεί δηλαδή αυτή να βοηθήσει τη δουλειά του. Οι λόγοι αυτοί είναι που θα καθορίσουν στη συνέχεια και το σχεδιασμό, τη δομή, το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας του. Στην προσπάθεια να οριστούν αυτοί οι λόγοι προσπαθούμε μαζί με τον επαγγελματία να δώσουμε απαντήσεις στις παρακάτω 3 βασικές ερωτήσεις.

Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και πως μπορεί η ιστοσελίδα σας να φανεί χρήσιμη σε αυτό;

Όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο επισκέπτονται ιστοσελίδες που τους ενημερώνουν για κάτι που τους ενδιαφέρει, που τους βοηθούν να πάρουν μια απόφαση, που τους ψυχαγωγούν ή που τους εξυπηρετούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μια ιστοσελίδα που σχεδιάζετε πάνω στις ανάγκες αυτού του κοινού έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει το σκοπό της.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματά σας και πως μπορούν να προβληθούν μέσα από την ιστοσελίδα σας;

Ένα κοινό λάθος που επαναλαμβάνουν πολλοί επαγγελματίες στις ιστοσελίδες τους είναι πως το περιεχόμενό τους είναι φτωχό, γενικόλογο κι αόριστο. Οι καταναλωτές όμως επιλέγουν κι επιβραβεύουν εκείνους που μπορούν να τους δώσουν κάτι διαφορετικό από τους άλλους, κάτι που είναι ποιοτικά ανώτερο ή εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες τους. Μια πετυχημένη ιστοσελίδα είναι εστιασμένη σε λίγα θέματα, περιέχει άμεσα και κατανοητά κείμενα, φωτογραφίες που μπορούν να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα της επιχείρησης και προσφέρει συγκεκριμένες λύσεις.

Με ποιους τρόπους θα μπορεί κάποιος να μάθει για την ιστοσελίδα σας;

Μια ιστοσελίδα για να πετύχει τους στόχους της, εκτός από το σωστό σχεδιασμό χρειάζεται και επισκέπτες. Πολλές φορές βλέπουμε όμορφες και λειτουργικές ιστοσελίδες να μένουν στα αζήτητα γιατί απλά κανείς δεν φρόντισε να τις κάνει γνωστές στο κοινό. Η στρατηγική προώθησης της ιστοσελίδας πρέπει να είναι μέρος της συνολικής επένδυσης που θα κάνει ένας επαγγελματίας.

Φυσικά ιστοσελίδα από ιστοσελίδα διαφέρει, όπως και επαγγελματίας από επαγγελματία, όμως οι παραπάνω απαντήσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια στέρεη βάση για το σχεδιασμό μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας.


	

Δεδομένα και Στατιστική

  • Παρ, 15/07/2011 - 15:58
  • Κατηγορίες:

internet statistics greece

Δεν είμαστε οπαδοί της στατιστικής όμως μερικά δεδομένα είναι δύσκολο να τα αγνοήσει κανείς. Ιδιαίτερα όταν αναζητεί λύσεις για να διευρύνει τους ορίζοντες της επιχείρησής του και να προσελκύσει νέους πελάτες. Ιδού λοιπόν μερικά από τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τη χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα.

Χρήση του Μέσου

web users greece

Δραστηριότητες των χρηστών

web activities greece

Πηγές:

Έρευνα της ΕΛ.ΣΤΑΤ. στη χρήση ΤΠΕ από τα Νοικοκυριά στην Ελλάδα για το 2010

Έρευνα της Eurostat για τη χρήση των ΤΠΕ για το 2010 στην ΕΕ27


	

Οπτικός θόρυβος Vs. Λειτουργικό Design

  • Παρ, 15/07/2011 - 15:51
  • Κατηγορίες:

“Most people make the mistake of thinking design is what it looks like. That’s not what we think design is. It’s not just what it looks like and feels like. Design is how it works.”  - Steve Jobs

“As designers, our job is to make our work invisible. Good design just looks‘right’ without being obvious to the user. Without fuss.”  - Paul Randall

Το συναντάμε καθημερινά παντού γύρω μας, στη δουλειά μας, οδηγώντας στην πόλη, αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο, το συζητάμε συχνά με τους πελάτες μας και με συναδέλφους. Είναι κάτι που δεν δημιουργήθηκε χθες και δεν θα εξαφανιστεί αύριο.

Ως επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας θεωρούμε πως είναι πρωτίστως δική μας υποχρέωση να το εξηγήσουμε πρώτα στους πελάτες μας και ύστερα να το εφαρμόσουμε στις δουλειές μας. Ένα λάθος που γίνεται συχνά και ξεκινά από την αγωνία του πελάτη να “εντυπωσιάσει” το κοινό του ή/και την αγωνία του σχεδιαστή να “εντυπωσιάσει” τον πελάτη του, είναι ο πληθωρισμός της οπτικής πληροφορίας σε μια δουλειά. Έντυπα και ιστοσελίδες ασφυκτικά γεμάτα με εικόνες, χρώματα, τεράστια λογότυπα, κείμενα που ξεχειλίζουν από τις σελίδες και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί.

Το θεωρούμε λάθος, όχι μόνο για το κακόγουστο του θέματος αλλά κυρίως για την έλλειψη λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, όπου όλοι και όλα προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού. Ενός κοινού όμως κουρασμένου, που μπορεί να διαθέσει πια ελάχιστο χρόνο σε όλα αυτά, που κρίνει τα πάντα σε δευτερόλεπτα και που αναζητά διαλείμματα οπτικής και ακουστικής ηρεμίας. Πλέον ένα μήνυμα, μια διαφήμιση ή μια ιστοσελίδα που μπορεί να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της ηρεμίας, που είναι δηλαδή απλό, σύντομο και σαφές, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει την πολύτιμη αυτή προσοχή.

Ένα απλό και λειτουργικό design σημαίνει περισσότερους και πιο ικανοποιημένους καταναλωτές. Σκεφτείτε το!


	

Καλώς ορίσατε στη νέα μας ιστοσελίδα

  • Πεμ, 14/07/2011 - 18:55
  • Κατηγορίες:

welcome to our website mellow.gr

Ο επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας ενός μικρού δημιουργικού γραφείου αποδεικνύεται συνήθως μια μικρή περιπέτεια. Λίγο η έλλειψη χρόνου, λίγο το συναισθηματικό δέσιμο με το θέμα, οι καθυστερήσεις και οι αναβολές γίνονται ρουτίνα. Επιτέλους όμως η νέα μας ιστοσελίδα είναι έτοιμη και με μεγάλη μας χαρά – και αγωνία – σας την παρουσιάζουμε.

Στόχος μας είναι αφενός να σας παρουσιάσουμε τη δουλειά μας, τη φιλοσοφία μας και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Παράλληλα όμως θέλουμε να ξεκινήσουμε να μοιραζόμαστε μαζί σας μερικές ιδέες, σκέψεις, προβληματισμούς που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τη δουλειά μας αλλά και κάποια case studies – δικά μας ή συναδέλφων που εκτιμούμε – μέσα από την ενότητα του blog.

Τέλος, επιθυμούμε πολύ να αποκτήσουμε μια πιο σταθερή επαφή μαζί σας μέσα από τη σελίδα μας στο facebook, στο twitter και στο behance. Κάθε σχόλιο, παρατήρηση, κριτική, απορία ή πρόταση είναι καλοδεχούμενη. Σας ευχαριστούμε και θα χαρούμε να τα ξαναπούμε!


	

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ;
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΩΡΑ!