Οπτικός θόρυβος Vs. Λειτουργικό Design
- Παρ, 15/07/2011 - 15:51
- Κατηγορίες:
“Most people make the mistake of thinking design is what it looks like. That’s not what we think design is. It’s not just what it looks like and feels like. Design is how it works.” - Steve Jobs
“As designers, our job is to make our work invisible. Good design just looks‘right’ without being obvious to the user. Without fuss.” - Paul Randall
Το συναντάμε καθημερινά παντού γύρω μας, στη δουλειά μας, οδηγώντας στην πόλη, αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο, το συζητάμε συχνά με τους πελάτες μας και με συναδέλφους. Είναι κάτι που δεν δημιουργήθηκε χθες και δεν θα εξαφανιστεί αύριο.
Ως επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας θεωρούμε πως είναι πρωτίστως δική μας υποχρέωση να το εξηγήσουμε πρώτα στους πελάτες μας και ύστερα να το εφαρμόσουμε στις δουλειές μας. Ένα λάθος που γίνεται συχνά και ξεκινά από την αγωνία του πελάτη να “εντυπωσιάσει” το κοινό του ή/και την αγωνία του σχεδιαστή να “εντυπωσιάσει” τον πελάτη του, είναι ο πληθωρισμός της οπτικής πληροφορίας σε μια δουλειά. Έντυπα και ιστοσελίδες ασφυκτικά γεμάτα με εικόνες, χρώματα, τεράστια λογότυπα, κείμενα που ξεχειλίζουν από τις σελίδες και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί.
Το θεωρούμε λάθος, όχι μόνο για το κακόγουστο του θέματος αλλά κυρίως για την έλλειψη λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, όπου όλοι και όλα προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού. Ενός κοινού όμως κουρασμένου, που μπορεί να διαθέσει πια ελάχιστο χρόνο σε όλα αυτά, που κρίνει τα πάντα σε δευτερόλεπτα και που αναζητά διαλείμματα οπτικής και ακουστικής ηρεμίας. Πλέον ένα μήνυμα, μια διαφήμιση ή μια ιστοσελίδα που μπορεί να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της ηρεμίας, που είναι δηλαδή απλό, σύντομο και σαφές, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει την πολύτιμη αυτή προσοχή.
Ένα απλό και λειτουργικό design σημαίνει περισσότερους και πιο ικανοποιημένους καταναλωτές. Σκεφτείτε το!